Min kamp mot vågen.

När jag var 18-19 så vägde jag 63 kg, då var jag nöjd med mig själv. Jag hade bra självförtroende, och kände mig inte alls tjock. Men sen så började jag få gå ut på krogen.. torsdag, fredag och lördag typ varje vecka. Alkohol blandat med skräpmat var och varannan dag är ingen bra kombo. Så vips hade jag gått upp 10 kg.

Sen blev jag gravid. Under graviditeten gick jag upp 13 kg. Vägde alltså 86 kg sista gången jag vägde mig innan Milton kom. Jag gick ner det mesta på bara en par veckor, hade 4 kg kvar till startvikten. MEN då var jag helt plötsligt mammaledig. Fika på stan var och varannan dag. Och med en skrikig unge så var det inte heller varje dag som vi orkade laga mat, och då blev det skräpmat. Jahapp, upp igen på 82 kg. 82 jävla kilo! Det är 20 kg mer än vad jag vägde när jag var 18.

Då kände jag att nu måste jag ta tag i detta. Så jag körde Cambridge ren kur i 2 veckor, sen började jag träna och körde cambridge kombinerad kur. Funkade skit bra! Hitills har jag gått ner 13 kg sen jag började i Oktober.

Nu väger jag 69. Vill komma under 60 helst. Men sen vet man ju inte om jag är nöjd när jag har gått ner 5 kg. Men jag ska iaf fortsätta tills jag är nöjd med mig själv.

Om 2 veckor ska vi på Melodifestivalen i Sundsvall, och efter det så tänkte jag börja köra ren kur igen. Ska köra minst 2 veckor ren kur, och sen så fortsätter jag med kombinerad tills jag har nått min målvikt.
Känner mig så jävla peppad!

Kommentarer
Postat av: Hli

Du är så duklig Linda! Jag ska hejja på dig!

2011-02-21 @ 17:30:16
Postat av: Jane

bra gjort Linda!

Du kommer lätt att klara den sista biten också!

=)

kram

2011-02-21 @ 21:26:39
URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Postat av: Kim

Du är JÄTTE duktig Linda =) =)



puss påre!

2011-02-23 @ 18:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0