Varför gör han så?

Han har bara gått 2 veckor på dagis, men ändå så ser jag redan många förändringar. Tyvärr till det negativa. För det första så sover han så jäkla dåligt, vaknar varje dag mellan 5-6 och ibland kan han vakna mitt i natten och gallskrika, detta kan ju bero på tänderna också. Men sen har han börjat både att bitats och slåss. Jag skrev ju ett inlägg om det att han hade bitit ett barn på dagis. Men nu har han även börjat bita både mig och Bische. Och idag så var vi hos Jennie och firade henne för hon fyllde år, Mio och Milton lekte på som vanligt och sen helt plötsligt så började Mio grina. Japp då hade han ett bitmärke på kinden, huvva stackarn! Jag blir så förtvivlad, varför håller han på så här?! och vad kan man göra för att han inte ska göra så? Ge mig råd!
Han har ju aldrig varit den som har varit hårdhänt eller dum förut, snarare tvärtom. Han ville alltid gosa och pussas, men nu är det sällan man får något av den varan.

Gud vad jag har varit trött idag, och är fortfarande. Milton har precis somnat och jag ska inta soffan.
Ni som har erfarenhet av detta kommentera gärna!


Kommentarer
Postat av: Joanna

jag förstår din förtvivlan.. jag kände likadant med Lowa, så mkt dumt som dom "lärde" sej på dagis.. som en tröst kan jag nog säja att det är lika för många barn.. och alla föräldrar är lika förtvivlad..

De gäller bara att vara konsekvent och visa att det inte är okej, det är nog mycket bara för o testa.. o kanske för o prova hur man kan göra.. en av lowas fröknar sa att många barn gör så (bits o liknande) för att få kontakt..att dom egentligen inte menar illa,utan vet bara inte riktigt hur dom ska göra..o de blir så fel..



Att han sover dåligt beror nog på att det är så mkt nytt som händer, en himla massa intryck o ta in.. Och sån bearbetar man ju i sömnen.. Så det kommer garanterat bli bättre..

När Lowa började dagis var hon 1 ½ och sov vanligtvis bara en gång på dagarna, men när hon började på dagis o jag jobbade 7-16, så fick hon sova 2ggr på dagis.. både före och efter lunch.. Annars orkade hon verkligen inte med dagarna,blev sur o grinig osv.. meen,de va ju inte de jag skulle komma till.. men när hon sov 2ggr där, sov hon även bättre hemma på nätterna..



oj va mkt jag skrev nu, men de e lite av mina tankar kring de.. o jag kan lova dej att du inte behöver oroa dej för att milton ska bli en "elak liten onge".. ;)



Kramar

2010-09-04 @ 22:30:28
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Maggan

Jag skulle bita tillbaks, inte mycket men bara han vet hur det känns.....



Instämmer i förra inlägget, många nya intryck på dagis.



Cambridge är bra sååå härligt bara du kommit över de 3-4 första dagarna. Det där fixar du lätt, vill gärna se före och efterbild.



Kram Maggan

2010-09-06 @ 07:34:33
URL: http://karinmargareta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bit tillbaka när han bits. Så har vi gjort och då har dom lärt sig att det gör ont och att man inte får göra så. Självklart ska man inte bita så hårt, men tillräckligt för att dom ska känna att det gör lite ont.

2010-09-06 @ 15:55:37
Postat av: stolt mamma

Hejsan Linda ! =)

Melwin gör lika dant och jag sa det till fröknarna att jag är rädd att han ska bita andra och hon svarade att dom gör det när dm blir arg,för dom kan inte prata och få ut aggregationerna/känslorna så, utan då biter dom i ställe..jag tror inte på att du ska bita tillbaka,tror inte en 1 åring förstår så..

har tyvärr inget råd vad man ska göra åt saken..lycka till

2010-09-06 @ 20:12:29
URL: http://doohdooh.blogg.se/
Postat av: Jane

Vet du vad Linda, jag hörde av dagisfröken att många barn gör sådär i en viss period men att det såklart går över. Du behöver nog inte oroa dig att han ska bli vampyr ;P

2010-09-06 @ 20:37:58
URL: http://lifeofjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0