Karriär?

Jag har länge funderat på vad egentligen karriär betyder? För dom allra flesta så innebär det ett jobb där man tjänar mycket pengar. Det viktigaste för mig är att man verkligen trivs på sin arbetsplats. Om jag hade jobbat någonstans där jag hade tjänat multum men inte alls trvides så skulle det fan inte vara värt det. Klart att alla vill tjäna pengar. Och tänk vad bra det hade varit om man fick bra lön och verkligen tyckte att det var roligt att gå till jobbet.

Jag trivs bra att jobba i butik. Jag hade tänkt gå en butiksledarutbildning, vilket jag hoppas leder till en cheftjänst någon dag. Helst så skulle jag vilja jobba med inredning eller något annat som intresserar mig.
Så det är bara att jobba på så att man kommer dit någon dag!

Att ha ett mål tycker jag är viktigt. Jag skulle bli galen om jag inte visste vad jag ville göra med mitt liv.

Ang våran husköp så måste det tyvärr vänta ett tag. Bische vet ju fortfarande inte om han ska få fast där han jobbar. Och vi kan ju inte direkt gå på banken och ansöka om lån så länge han inte har fast jobb.

Men jag tänker då inte bo kvar i denna lägenhet! Därför har vi bestämt oss för att flytta. När vet vi inte, men vart vet vi. Det är ganska dyr hyra, men det kommer vara så värt det! Då får Bische ett eget garage, och jag får ett större kök :)

Det var lite om det. Nu ska jag söndagsmysa lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0