Turkiet.

Nu tänkte jag ta mig lite tid och skriva om våran semester i Turkiet.
Det har varit super härligt, Milton har varit så snäll och duktig. Över mina förväntningar faktiskt! MEN...

Aldrig mer Detur säger jag bara! Jag kan ju börja berätta om flygresan. För det första så var det turkisk personal på flyget som knappt kunde prata engelska, jag har aldrig varit med om att det har varit utländsk personal på flyget iaf. Maten var skit kass, man fick en pytte liten låda med någon pasta och ingenting till. Sen efter maten så frågade mamma om hon kunde få något alkoholfritt att dricka, cola eller vatten eller vad som helst. Till svar fick hon att dom inte hade något. Ehh okej? Men dom som beställde whiskey och gin dom fick vatten till! Ja ni hör ju.

Vi kom inte fram på hotellet förän ca 4 på morgonen, jag tror våran busschaufför fick sitt körkort i flingpaketet eller något, tillochmed mopeder körde om oss. Väl framme så fick vi åtminstone 3 timmars sömn. Tack och lov att Milton sov både på planet och bussen iaf.

Vi bodde på ett all inclusive hotell, frukosten var helt okej. MEN lunchen och middagen var fan det värsta jag varit med om. Bische tyckte inte ens om det och då är det fan illa, haha. Alla som bodde på hotellet klagade så det var inte bara vi som inte tyckte om det.

Sen alla dessa turkar. 9/10 kunde inte prata engelska, eller visst dom kunde standardfraser men så fort man skulle förklara nånting så såg dom ut som frågetecken. Inte ens taxichaufförer kunde prata engelska. Va fan! Det är ju ett turistland, dom kanske ska prova att lära sig iaf. Sen så fort man gick in i en butik så var dom på en, att man skulle köpa det och det. Det gick inte att gå in bara för att titta, då var man tvungen att köpa nånting.

Och sen hur dom höll på med Milton, ALLA skulle ta han i kinderna och hålla på.. han tyckte ju inte alls om det och även fast han blev ledsen så fortsatte dom, vissa gånger var vi tillochmed tvungen att säga till.

Förutom allt det så har det varit super! haha.. Nä men vi har iaf fått solat och badat och det är det viktigaste. Men vi åker nog inte till Turkiet igen, och absolut inte med Detur. Okej om man åker med några vänner för att festa då är det en sak. Men jag rekomenderar inte Detur ni som ska åka med barn. Då åker jag hellre ner till Arlanda och åker med ett riktigt flygbolag.

Nästa gång då blir det Thailand, så det är väl bara att sätta igång å spara nu då :) Bilder kommer, men har inte orkat fört över dom till datorn än.

Kommentarer
Postat av: Therese

Tyckte det var igår ni skulle åka, herregud vad tiden går fort! Men vad kul att ni ändå hade det bra! Ja Turkiet e kanske inte ett så bra turistland att åka till fast man tycker ju att det ska vara det! Kram, vi ses snart hoppas jag!

2010-05-29 @ 20:04:36
URL: http://bugstream.blogg.se/
Postat av: Lelle

Det är allt som oftast så att det är personal från det landet som flygbolaget kommer ifrån så att säga. När jag flög med Finnair till Usa var det finska flygvärdinnor, Från Turkiet till Thailand var det turkiska och från Berlin till Sverige var det tyskar tex.

Men man tycker ju att dom borde kunna engelska iallafall! Kram

2010-05-30 @ 15:17:21
URL: http://lellelii.blogg.se/
Postat av: Renée

När vi var till Turkiet första gången åkte vi med Fritidsresor - perfekt! Bra personal på både flyg och hotell. Bara skandinaviska gäster på hotellet och supertrevlig personal, bra mat - allt var perfekt! Andra gången åkte vi med Apollo,inte lika bra då vi hamnade på en internationellt hotell med ryssar, tyskar osv - personalen var inte alls lika bra och maten mkt mkt sämre....... Rekommenderar Pascha bay med Fritte - helt sagolikt bra! Mkt butiker och seriös personal som inte stör, behöver inte ens lämna området för dom ha så bra priser ändå om man vill shoppa! För det är ju fortfarande väldigt billigt att resa till Turkiet =) kram till hela familjen - hälsn Renée

2010-05-30 @ 21:20:10
Postat av: emma

Jag har varit i Turkiet en gång och ALDRIG mer så jag förstår! Äcklig mat och äckliga människor! Vi hade oxå skit dålig mat på hotellet! =) Nej Linda, nu ser vi fram emot svenska sommaren! Ha det så bra!

2010-06-01 @ 17:42:44
URL: http://emmaotterbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0