Snodde en lista från Sophie :)

När fick du reda på att du var gravid? Oktober 2008.
Blev det en chock?
Nja, lite grann kanske.
Hur gammal var du?
22.

Hade du mycket halsbränna? Nej.
Spydde du mycket? Nej, men jag mådde jätte illa dom 12 första veckorna.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej, men däremot så kunde jag inte äta majs som jag i vanliga fall älskar.
Hade du mycket foglossning? Nej inte så farligt mycket.

Hade du sammandragningar? En par veckor innan Milton kom började jag få sammandragningar lite då och då.

Ditt sf mått som störst? Haha det kommer inte jag ihåg :)

Har du fått bristningar? Jepp.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag visste att det var en pojke. Men jag visste det innan ul också :)

Vad hoppades du på? Spelade ingen roll.
Hade du mycket vätska i kroppen? Nej inte så värst.
Hur mycket gick du upp i vikt? 13 kg.
Hur ser du på graviditeten idag? Om man jämför med andra så tycker jag att jag hade det underbart.

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag kunde inte önska mig bättre än det blev.

Gick du över tiden? Nej, han kom i vecka 38.
När började din förlossning? På kvällen den 5:e Juni.
Hur lång tid tog det? Började få värkar strax innan kl 22, 00.27 är han född så 2½ timme.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 6 cm.
Vad tyckte du var jobbigast? Jag kommer faktiskt inte ihåg det, jag tycker allt var så lättsamt.
Var du rädd för något? På slutet blev jag rädd när det sprang in massa läkare in rummet, hjärtljudet hade sjunkit.
Grät du? Ja efter en liten stund när jag insåg att jag hade blivit mamma :)

Skrek du? Nja, lite grann.
Tog du nått smärtstillande? Nej.
Blev du sydd? Ja.
Dragen med sugklocka? Ja.
Hur många var inne i förlossningsrummet? 2 bm, och några läkare + Bische då.

Hur stor var bebisen? 2720 gram, 48 cm lång.

Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick han heta? Milton.
Hur ser du på förlossningen idag? Det bästa jag gjort.
Var allting värt det? Absolut, kan göra om det många gånger till!


Kommentarer
Postat av: stolt Mamma

Lite hemligt är det :P

2010-05-19 @ 20:40:48
URL: http://doohdooh.blogg.se/
Postat av: stolt Mamma

snor den här av dej =)

2010-05-20 @ 10:04:56
URL: http://doohdooh.blogg.se/
Postat av: Nina

Här kommer en privat fråga som du absolut inte behöver svara på om du inte vill.. Fick du behövning innan de tog ut bebisen med sugklocka eller blev det panik och du fick aldrig veta vad som hände? Jag är själv lite nojig för sugklocka nämligen. ;)

2010-05-20 @ 15:12:25
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Nina

På midsommarafton (25/6) är det tänkt, men jag hoppas på tidigare. :)

2010-05-20 @ 17:21:20
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0