Varför går jag inte ner?

Nu är jag less! Sen i början av januari har jag lagt om min kost plus att jag har börjat att röra på mig mycket mer.
Till frukost äter jag havregrynsgröt varje dag. Till lunch en smoothie bestående av naturell yogurt, bär av olika slag (hallon, jordgubbar, blåbär) och en halv banan + 2 hårdbröd mackor med keso och skinka. Till middag blir det olika, men vanlig husmanskost. Jag skulle kunna dra ner på kolhydraterna mer där det vet jag, att skippa tex pasta ris och potatis helt, men det är ju så bekvämt att bara göra det, haha.
Inge godis eller några andra godsaker på veckorna, jag har en unnardag och då väljer jag fredag lördag eller söndag. Det är ju inte direkt så att jag vräker i mig då, utan då får jag välja antingen godis, chips eller vin eller vad jag nu vill ha. Och en sån dag i veckan vill man ju ha, hur kul är det att aldrig kunna unna sig nånting då?

Varje morgon och kväll gör jag situps. Jag försöker att varje dag antingen gå ut och gå på morgonen eller köra aerobics som jag har här hemma. Några kvällar i veckan går jag ut och går på kvällen eller ibland simmar.
Men ändå så står vågen still!

Ska jag behöva köra med cambridge för att jag ska gå ner i vikt eller? Det är ju egentligen inte min grej det där, att äta pulvergrejer. Och plus att det är så satans dyrt. Men vad fan ska man göra då? Man tappar ju motivationen när det inte händer något!


Kommentarer
Postat av: emma

Fortsätt som du gör! Förut när jag gick på tex viktv. så hamnar man på platåer, man står stilla i kanske en eller två veckor, men när jag mätte så syndes det. Du kanske helt enkelt står stilla just nu men om två veckor kanske vågen börjar röra sig igen. Skit i cambri. tro mig! det är bara skit och du går upp dubbelt och lite till! Du gör rätt, kämpa på! Går man den rätta vägen så tar det lite tid, tråkigt men sant.

2010-03-15 @ 20:53:15
URL: http://emmaotterbo.blogg.se/
Postat av: Jane

hahaha cambridge är verkligen inte skit, å det vet du Linda. Kolla bara på mig =)

Men ja, gå mer efter mått för dom minskar mer än man tror fast vågen står stilla.

Men det du måste tänka på om du vill gå ner i vikt är att du måste förbränna mer än du stoppar i dig.

2010-03-16 @ 07:12:04
URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Postat av: Linda

Det är klart att jag fattar att jag måste förbränna mer än jag stoppar i mig :) och jag tycker att jag gör det, men man kanske måste börja räkna kalorier då?



Ja vi får se hur jag gör :)

2010-03-16 @ 07:43:47
URL: http://jagochmina.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Man ska inte behöva räkna kalorier heller...Gör som jag försöker göra, äta mindre portioner, även fast de e riktigt jobbigt + äta mindre kolhydrater, inte sluta helt, typ ta 1 potatis istället för 2 osv.

Du äter samma till lunch varje dag, du kanske måste variera lite, kroppen vänjer sig.

2010-03-16 @ 08:03:53
URL: http://mikalela86.blogg.se/
Postat av: Jane

Ja det är väl egentligen så man VET att man förbrännr mer än man stoppar i sig.

För att göra en jämförelse så innehåller en portion mat ca 500 kalorier och jag bränner ca 600 kalorier då jag gymmar.

Sen bränner ju kroppen kalorier under dagen också såklart, men inte alls särskilt mycket. :)

2010-03-16 @ 08:30:59
URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Postat av: Linda

Men vad ska jag äta till lunch då? Jag vill ju inte äta riktig mat heller för då blir det ju nästan lika mycket kalorier som när man äter middag.

2010-03-16 @ 09:24:32
URL: http://jagochmina.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ja, men sallad är bra, med makrill, kyckling, lax, tonfisk. Eller så äter du det ni åt till middag dagen innan, men mindre och utan kolhydrater.

Du förbränner ungefär 1500 kcal om dagen utan att göra något, asså då du bara sitter inne, sen varierar ju det från person till person och om du är kille eller tjej.

2010-03-16 @ 10:12:30
URL: http://mikalela86.blogg.se/
Postat av: Linda

Orka ställa sig och göra sallad till mig själv bara, haha! Men jag kan ju iof äta det vi åt dagen innan och ta bort mer kolhydrater. Jag får testa mig fram :)

2010-03-16 @ 10:23:05
URL: http://jagochmina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kanske det du tränat bort just nu omvandlas till muskler?

2010-03-16 @ 10:55:27
Postat av: Jane

För det första så ska du tänka på att äta små portioner, och att sen dricka mycket vatten mellan måltiderna. Bra också för att minska att man e sugen på nåt gott ;)

Sen går man ju ner bra i vikt om man kör cambridge till frukost och lunch och sen äter MAT till middag också.

Det är ju så jag gjort större delen av tiden jag gått ner.. Det är ju inte lika dyrt då man äter två shakes/soppor/bars varje dag istället för tre.

Det kan ju iaf vara en bra snabbstart på viktnedgången så du blir extra pepp! =)

2010-03-16 @ 11:53:52
URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Postat av: Jennie

Tycker tallriksmodellen är kanon. Det är den jag i stort sett går efter. Och det är meningen att jag efter mina shakes ska gå efter den också. 3 mål om dagen. Endast! Förutom om du ska träna, då är det bra att ta en frukt till. Mycket vatten, minst 2 liter om dagen, det ger mättnadskänsla. Tänk på alla bra fetter istället för dåliga i maten, tex steka i rapsolja istället för smör. Välja lätt creme fraiche istället för vanliga. Men absolut inga lightprodukter!!! Jag blandade ofta ihop lätt med light men det är inte samma sak. Du ska få kika i en bok jag har :) Påminn mig om det.

2010-03-16 @ 11:56:10
URL: http://www.bodne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0