Det har inte varit våran dag idag!

Alltså shit vilken jävla dag. Dagen började bra, vaknade upp hos mamma och fick god frukost. Vid 11 tiden åkte vi in mot stan, släppte av lillasyster på travet sen åkte vi vidare mot djungelhuset. Käkade lunch där och Milton lekte lite, han tyckte det var lika kul som vanligt. Men efter det började det..
Mamma kom på att hon hade glömt bort att köpa foder till hästen så det var typ gasen i botten bort till Dille innan dom stängde. Påsen var ju inte direkt liten och det var nästan full proppat i bilen, Amii var med, vagnen, våran packning ett HM paket m.m. Så mamma la plånboken på taket på bilen medans hon skulle proppa in fodret i bilen. Ja och sen åkte vi upp mot Coop.
När vi hade parkerat och jag hade precis plockat ur en väldigt trött Milton ur bilen så hittar inte mamma plånboken, ja men SÅ KLART hade hon glömt den på taket. Packade in oss i bilen igen, ringde nummerupplysnigen för att få reda på numret till Dille, dom skulle gå ut och kolla direkt om den var där. När vi kom dit igen så fanns det ingen plånbok. Alltså helt sjuk, vi hade varit där för 10 minuter sen och dom som jobbade sa att det bara hade varit 2 personer i butiken sen vi var där, så då måste ju nån av dom ha tagit den då. Vuxna människor! Jag skulle med handen på hjärtat gått in i butiken och lämnat plånboken för jag vet själv hur jävla förbannad jag skulle bli. Aja, det var ju ingen att göra åt det så mamma ringde till banken och spärrade kortet och förde över pengar till mitt kort så att hon kunde handla. Upp mot coop igen, ja då glömde vi bort att vi skulle hämta Mickan på travet klockan 14. Det var ju bara att vända. När vi var på väg mot travet så somnade Milton, som tur var hade vi ju vagnen med oss tänkte jag så då kan ju Milton sova när vi handlar. När vi står och väntar på Mickan så får Amii syn på en hund en bit bort och får värsta skällattacken i bilen. Ja och så klart så vaknade ju han och somnade inte om på hela dagen! Så en kvarts sömn fick han på hela dagen stackarn..

Så ni kan ju tänka er hur våran eftermiddag har varit med lillen..
Skulle göra egna nuggets till middag idag, ja och det gick ju bra ska du se. Blev olja över hela spisen, cornflakes överallt så det såg ut som ett bombnedslag i köket. Tog typ en timme att städa efter vi hade ätit.

Ja fy fan, ibland så önskar man att man inte ens hade stigit upp.

Ikväll så blir det poker och jag hoppas att eftersom jag har haft en sån sjukt dålig dag att jag får vinna! ;)

Kommentarer
Postat av: Jane

Antar att ni höll koll längs vägen efter plånboken också?

Jag råkade lägga min mobil på taket förra sommaren och den hade hängt med flera kilometer för att sen åka av taket ute på motorvägen för att gå i tusen bitar :P

2010-03-21 @ 20:42:38
URL: http://lifeofjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0