Vad är egentligen en perfekt kropp?

Jag funderar ofta över min vikt och dagens kroppsideal. Vem är det som bestämmer att man måste vara smal för att vara snygg?

Jag har i princip hela mitt liv varit överviktig, dock inte så tjock som jag är nu, men det skyller jag på Milton haha ;) Jag väger hela 10 kg mer nu än vad jag gjorde när jag å bische träffades. Jag har verkligen ångest över att ens behöva visa mig naken för honom, även fast jag vet att han älskar mig precis som jag är. Jag tror att jag mest nojar över vikten för att jag är rädd att bische ska tycka att jag är ful. Jag har alltid trivts med mig själv och min kropp, tills nu.. Nu tänker ni alla, gör nått åt det då för fan! Jaa jag vet. Men det är lättare sagt än gjort.

Efter förlossningen så gick jag ner så jag hade bara 3 kg kvar till min startvikt, men sen gick det bara uppöver. Jag började träna och ändrade min kost, gick ner en par kilo men sen stod det till. Då lessnade jag, jag behöver en kickstart! Jag ska fuska och köra med cambridge ett tag, men ska vänta tills i slutet av sommaren. Vill ju inte sitta och äta pulverdrycker medans alla andra grillar och dricker vin, haha ;)

Jag har alltid sagt att jag aldrig ska banta, men nu har det gått för långt så nu måste jag. Jag ÄLSKAR god mat, och nu helt plötsligt så ska man inte få äta det längre. Jag avundas verkligen er som kan äta vad ni vill utan att gå upp. Bara jag kollar på en pizza så går jag upp 5 kg.

Nu blev jag hungrig bara för det. Går å lägger mig istället. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jane

jag tycker du gör rätt i att banta.

Säger inte att du är fet, men man måste va nöjd med sig själv för att må bra.

Angående din kommentar på bloggen så JA, jag va där idag och blev undersökt angående en knöl jag har på halsen... :/

2010-06-16 @ 08:42:51
URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Postat av: Jane

jadu jag vet inte exakt, men jag upptäckte den för ungefär en månad sen iaf...

2010-06-16 @ 13:18:31
URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag tycker du är fin som du är.

Men mår du inte bra så ska du ju gå ner i vikt, är nog bra det där med kickstarten, men sen räcker det tycker jag :)

2010-06-16 @ 17:26:41
URL: http://mikalela86.blogg.se/
Postat av: Tirja

Det där kommer du klara galant, jag har 40 KILO att gå ner :( hade 20 för mycket innan Isak och gick upp nästan 40 med han :( Så när jag slutat amma ska jag åxå fuska och köra på en cambridgekur och börja träna, och ändra om matvanorna när jag väl börjar äta igen, men det blir ju inte förens till hösten för mig med, inge kul att inte kunna unna sig saker under sommaren + att jag vill amma tills han är 6 månader iaf!



Kramar!

2010-06-16 @ 20:06:09
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Postat av: Joanna

Jag tycker också du är fin som du är.. Men det viktigaste är att man själv är nöjd med sej själv! Och som du skriver vem tusan har uppfunnit skönhetsidealen egentligen? Jag har också alltid,alltid varit överviktig. Tills jag blev gravid och fick Lowa.. Efter förlossningen gick jag ner drygt 35kg på bara några månader! Helt sjukt,då jag bara gick upp 10 under själva graviditeten.. Har gått upp 5kg bara sen dess,och väger nu 20kg mindre än jag gjorde innan jag blev gravid.. Och jag tycker inte att det är roligt,spelar ingen roll Vad andra säjer. Jag vill inget hellre än o gå upp några kilon till,få tillbaka lite ass o så! ;) Spelar fasiken ingen roll Vad jag äter!:( vet egentligen inte Vad jag ville ha sagt av allt svammel.. Men jag önskar dej Lycka till med viktnedgången iaf! :) Kramar

2010-06-16 @ 21:42:09
URL: http://joannaolowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0