Tusan vad tiden går fort.

Tror att jag säger det till någon minst en gång om dagen, haha! Men den gör ju verkligen det, och ännu fortare sen man fått barn. Jag kan inte inse att det är 8 månader sen jag låg på förlossningen och hade ont som satan, känns som att det bara var några veckor sen :) Och för att inte tala om hur Milton utvecklas hela tiden. När han kom så var han så liten och späd, var knappt så att man vågade ta i han. Låg bara och sov och sov, vaknade när han var hungrig men somnade sen om igen. Nu kryper han för fulla muggar, ställer sig upp mot tv-bänken, bordet och allting som det går att ställa sig mot. Tror jag får 10 hjärtattackar om dagen, haha.. Han "pratar" på sitt eget lilla vis, kommer nya läten varje dag. Man favoriten är nog ändå, pa-pa-pa och ma-ma-ma, så kan han sitta länge!
Han har blivit så mycket enklare att handskas med också, så skönt att han kan leka själv ett tag. Förut kunde han bara vara på golvet i 5 minuter innan han började gnälla.
Nätterna är väl fortfarande så där. Han sover oftast hela tiden fram till klockan 5, men sen kan han vakna och vara vaken ett bra tag. Men antar att så fort han har vant sig att inte äta så blir väl det bättre.

Jaha och idag så har jag som sagt jobbat.. Fan vad segt det var idag alltså. Nästan inge folk så jag och Danne stod i princip bara och glodde på varandra. Det är så svårt för mig också att veta vad som ska göras eller inte eftersom att jag jobbar så lite. Klart jag vet "grunderna", men jag vågar inte direkt beställa något eller nått sånt. Var in en tjej idag och höll på att vela om hon skulle köpa en iphone eller en nokia telefon, jag lovar att hon var där nästan en timme och frågade om allt mellan himmel och jord. Men i slutändan så köpte hon ändå ingen! Sånt där kan jag bli galen på. Klart jag förstår att man vill vara säker om man ska köpa en telefon, och speciellt en sån dyr telefon men ändå. Hon sa att hon skulle komma tillbaka till veckan så jag hoppas verkligen att hon gör det :)

Nu tänkte jag faktiskt ta mig en powernap, Milton sover redan, han hade bara sovit 1½ timme idag så han var trött.
Godnatt för en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0