De döda.

Har nyss kollar på Det okända (älskar det programmet!) Och jag kan bara inte låta bli att tänka på mina nära och kära som inte längre finns ibland oss, eller gör dom det? Vad händer egentligen när man dör? Vad tror ni?
Det finns många teorier, men tyvärr får man ju aldrig reda på sanningen förän man själv tar sitt sista andetag. Jag tror iaf att nånting händer, vad vet jag inte men nånting.. Jag menar det kan ju inte bara ta slut så där. Usch man blir ju knäpp av att tänka på sånt där!

Undra om min mormor, morfar och farfar finns där och vakar över oss. Gud vad jag önskar att dom hade levt så att dom hade fått träffa Milton. Men dom kanske har träffat han ändå, fast på sitt vis. Min mormor dog när hon var bara 53 år i cancer. Jag kommer ihåg sista gången jag såg henne, det var på sjukhuset i Umeå. Hon låg där i sjukhussängen utan hår och med massa slangar överallt. Jag minns så väl att så fort jag gick in i rummet så gick jag ut därifrån direkt. Jag bara grät, jag klarade inte av att se henne så där. Och ändå så var jag bara 8 år. Min farfar dog 2 år senare. Jag kommer aldrig glömma han. Jag var mycket med min farmor och farfar när jag var liten, dom bodde i ett hus som låg nära järnvägen och varje dag så satt jag på balkongen i min farfars knä och räknade tågen. Har många fina minnen från han. Morfar dog när jag var 18. Han var sig aldrig lik efter mormor dog. Dom sista åren han levde så pratade han inte, han var inte dement eller något men han ville bara inte prata. Jag tror att han bara ville dö. Så jag tog det väldigt bra när han dog, jag visste att han kommer få det mycket bättre nu, tillsammans med mormor.

Jag hoppas iaf att ni finns där ute och vakar över mig och min familj. Dock så är jag väldigt rädd för allt som är övernaturligt, så jag hoppas verkligen att jag aldrig få vara med om något för då kommer nog jag dö! haha.

Oj blev långt det här inlägget, hoppas jag inte tråkar ut er med mitt skrivande. Kände bara att jag ville skriva av mig lite.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag tror att dom är med oss på något sätt, man kan inte bara försvinna...Eller?

2010-04-17 @ 20:23:35
URL: http://mikalela86.blogg.se/
Postat av: Sophie

Ja, det är så härligt att vara hemma :) Men som du säger omtummlande.



Det här med amningen är ju en vetenskap - men vi ger han ersättning innan eller efter runt 4 mål av tio. Annars blir han för ivrig och tar inte bröstet och då blir man så ledsen. Men annars tycker jag ändå att de går riktigt bra. Vi får se om han gått upp något imorgon när vi ska på b.b igen :)



Hoppas ni får en fin kväll! Kram

2010-04-17 @ 20:51:53
URL: http://ljuvt.blogspot.com
Postat av: emma

jag tror absolut på nåt efter detta, det kan inte bara bli svart. Jag jag är övertygad om att de som har gått vidare är med oss i vardan och vakar över oss. Och så kan jag tänka på unga som dör, vad är meningen med det? Men jag tror att alla har en uppgift när dom kommer till jorden, och att deras uppgift kan vara att föra samman människor efter sig. Jag tror så mkt och jag tycker allt är såå spännande och intressant! Djupt djupt =)

2010-04-18 @ 10:36:50
URL: http://emmaotterbo.blogg.se/
Postat av: kickan

Nu var det ju nära att jag grina ska du veta :)

2010-04-18 @ 18:45:40
URL: http://kick86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0