Sovrutiner.

För första gången på väldigt länge känner jag mig utvilad idag!
Milton har ju haft så konstiga sovrutiner sen han föddes. Från början vaknade han varannan timme, sen blev det bättre och han vaknade bara 2-3 ggr per natt, första gången runt 3 tiden. För ett tag sen började han vakna mellan 1-2, å de tyckte inte mamman om kan jag tala om :) Då hade man ju inte hunnit sova många timmar själv.
Men nu så verkar han komma mer till ro när han sover. Nu vaknar han inte förän 6 tiden på morgon, då ger jag han mat å sen somnar han om till 9-10, så himla skönt kan jag tala om! Då har man ju fått sova en hel natt utan att bli störd.
Jag hoppas hoppas verkligen att detta håller i sig. Det värsta är att vi måste lägga Milton så tidigt på kvällarna, ibland blir det till och med runt halv 7, men han är ju så trött då stackarn så det går inte att hålla han uppe. Skulle vara bättre om han kunde vara vaken till typ 8 iaf, då hade han ju säkert sovit till 8 på morgonen.
Ja ja, det blir säkert det också när han blir större :) Han är ju så liten än mammas lilla gos..

Tycker att det är super bra att vi redan har fått in rutiner. Brukar vara inne å kika på familjeliv.se ibland, och där är det väldigt många som tycker att det är på tok för tidigt att ha rutiner redan nu. Vissa har inte ens rutiner på sina ungar som är runt 1 år.
Men då skrev jag det att det blir så mycket skönare för oss som förälder och dels också för barnet att veta att den här tiden ska jag lägga mig och den här tiden kliver vi upp. Tror att man behöver några timmar på kvällen att få ägna sig åt sig själva.

Jag har faktiskt inte så mycket mer att skriva om idag. Det är ett jävla tjat om Milton va. ;)

Ska passa på att laga mat nu när han sover.. Puss!

Kommentarer
Postat av: kickans mamma

Hahahahahah du e såå störd,klart du bloggar om Milton eftersom han tar upp 100% av din tid *skrattar**....det är ju du o han nu o ja B med hahahaha.....

bra med rutiner de behöver de små,jag tycker det är tragiskt när man ser barnvagnar ute as sent på kvällarna i stan ...ne ungarna ska va hemma o nanna......apa...hahahahahaha.....

2009-09-21 @ 16:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0