Jag älskar att vara mamma.

Det är klart att alla som är mamma älskar att vara mamma. Och det finns ju många anledningar till varför man älskar att vara mamma, en anledning till att jag älskar det är att man slipper vakna upp varje lördag och söndag med världens huvudvärk och ångest att man bara vill dö.
Nu vaknar jag upp till Milton som ligger och surrar på i sin säng, med ett glatt humör och inte huvudvärk. Dock lite trött ibland, men det försvinner så fort jag ser honom le.

Innan jag ens blev gravid så var jag less på krogen. Det är väl inte så konstigt med tanke på att från jag var 18 tills jag blev tillsammans med bische så var jag ut nästan alla dagar i veckan som man kunde gå på krogen. Men sen blev jag less, och det är jag fortfarande.

Nu är jag till och med less på alkohol, just för att jag jämt blir så dålig. Jag har druckit 2 gånger sen Milton kom, och ska jag vara ärlig så känner jag inget sug efter det heller. Det är klart att man blir lite sugen ibland när alla ens vänner ska ut, men sen när man tänker på dagen efteråt så försvinner alla dom känslorna.

Haha, nu låter jag nästan som Agda 75. Men det är inte så att jag aldrig mer vill dricka och gå ut, däremot så uppskattar jag det mer när jag väl gör det.

Just nu så sitter jag och ringer massa samtal till målaren golvläggaren m.m. Vill ju att allting ska vara klart innan vi flyttar in, men det läre ju inte vara så stor chans.

Milton har sovit i över en timme nu, måste nästan gå och kolla så att han lever för han brukar max sova en timme i taget :)

Kommentarer
Postat av: Sophie

Tittar in och lämnar ett hej. Tycker att du har en otroligt bra poäng, krogen är ganska så trist och meningslös för de som har någon att dela sitt liv med, eller helt enkelt känner att det inte är så skoj. Jag har aldrig gillar krogen, är ju en köttmarknad :)

2009-10-12 @ 12:00:15
URL: http://ljuvt.blogspot.com
Postat av: Maggan

Jag älskar också att vara Mamma, men ännu mera att vara MORMOR ;-)

2009-10-13 @ 12:41:42
URL: http://karinmargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0