En dag på sjukhuset.

Hela förmiddagen spenderade vi på sjukhuset, inte trodde jag att det skulle ta så lång tid.
Det började iaf att vi fick träffa en läkare ang Miltons mjölkallergi, hon kände och klämde på han och han var så snäll hela tiden. Lyssnade på hjärtat gjorde hon i typ 5 minuter, och då blev jag lite orolig. Varför lyssnar hon så länge? Och tydligen så har han ett litet blåsljud, då kändes det nästan som att mitt eget hjärta stannde. Men hon förklarade och sa att det var absolut ingenting att oroa sig för och att små bebisar kan ha det och bla bla.. Men hon skulle iaf skicka en remiss till hjärtavdelning. Man blir ju ändå orolig! Så jag hoppas att vi får en tid där snart.
Sen tyckte hon även att han var lite blek (?!) Hallå, vi bor ju inte direkt i Turiket, så hon tyckte att vi skulle göra ett blodprov för att kolla blodkropparna eller vad det nu var.

Efter vi hade träffat henne så fick vi träffa en dietest. Där fick vi veta att Milton nu ska ha en helt mjökfri kost tills han blir 10 månader, då ska vi börja lite lätt med mjölkprodukter och kolla om det blivit bättre. Så nu har vi fått recept på Nutramigen ända fram tills dess, 120kr för 24 burkar, det tyckte jag var ett bra pris :)

Sen var det dax för det där jävla blodprovet. Eller stick i fingret var det, huvva han skrek så mycket att jag blev alldeles tårögd. Men sen blev allt bra när han fick komma till mamma igen :)

Läkaren ringde iaf nu på eftermiddagen och sa att hon hade fått svar på blodprovet, och det var inget fel på han. Så han är väl helt enkelt lite blek då sa hon. Vadå blek? Jag tycker då att han ser likadan ut som mig nästa, iof så är ju jag ganska blek med det är ju en annan femma, haha.

Nu sitter jag å väntar på Sara. Hon ska vara här ikväll för vi ska till Björn och Kimberly på kalas. Vi skulle inte vara där förän 8 och då har ju Milton hunnit skrika ihjäl sig flera gånger innan det där är färdig. Han blir så trött runt den här tiden på kvällen så det är bara att lägga han. Och har han väl somnat så sover han så då var Sara snäll och kunde vara här under tiden vi är där :)

Nu ska jag ta och städa ihop lite här hemma sen far vi..

Kommentarer
Postat av: Maggan

Men usch då, förstår att man ju blir orolig som mamma. Det går säkert bra.



Kramis

2009-10-02 @ 08:01:09
URL: http://karinmargareta.blogg.se/
Postat av: Marielle

Usch va hemskt.. Hoppas det inte är nått! :(

2009-10-02 @ 15:21:04
Postat av: Kicki

Men herregud.. barnen ska ju vara bleka.. det tyder ju bara på att ni varit duktiga och inte haft honom i solen! Man får ju inte ha dom i solen fören dom är över ett år, och även efter det ska man vara försiktig! Det borde en läkare veta.

2009-10-02 @ 19:45:32
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Postat av: Kickan

Samma problem som jag då! icke dricka mjölk,utan köpa en liters mjölk för 17,50kr... svin dyrt! men så blir det när inte magen pallar vanligt mjölk!

När jag var liten så fick jag dricka saft på dagis medans dom andra barnen fick dricka mjölk.. :)



Pappa limp saxen har jag ärv ifrån.. haha



Puss

2009-10-04 @ 23:34:50
URL: http://kick86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0