Svinsprutan.

Det har blivit ett himla prat om den här sprutan, om man ska ta den eller inte osv.. Alla har olika åsikter. Och ja jag kan hålla med om att man inte vet alla biverkning m.m. Men jag tror ändå att det är större chans att man blir smittad än att man får biverkningar, och om man får lite feber av en spruta det gör inte så mycket tycker jag.
Bische var och tog den idag och jag ska ta den till veckan, för Miltons skull. Hade vi inte haft Milton så skulle jag inte ha tagit den. Men fick höra senast idag att ca 20 personer blir smittade varje dag i Östersund, och jag skulle aldrig förlåta mig själv om han fick det bara för att jag inte tog sprutan. Så ja jag ska ta den.

Nog om det.

Efter stan idag så gick jag förbi Jane och fick mig en kopp kaffe. Milton skrattade så mycket åt André, haha! Synd att jag inte hade med mig kameran.

Bjuder på en bild iaf sen kvälls gröten :)


Kommentarer
Postat av: Sophie

Tack :) Har inte velat skylta med det på bloggen eller på Fb förens jag kände att det hade gått en bra tid in i graviditeten. Men nu ska jag väl börja skriva lite mer :). Hur har ni det, är allt klart i lgh?

2009-11-05 @ 12:34:04
URL: http://ljuvt.blogspot.com
Postat av: Maggan

Ja efter många om och men så lutar det nog till att jag tar den där vaccinationen för Kendras skull.

2009-11-06 @ 12:50:05
URL: http://karinmargareta.blogg.se/
Postat av: Kicki

Tyvärr verkar det som att man inte skyddar barnen även om man tar sprutan. Man kan bära på viruset ändå och smitta andra. Man kan även få svininfluensan även om man tar sprutan. Och biverkningarna kan komma långt senare eftersom dom inte blivit testade ordentligt än. Hoppas du väljer rätt för dig och din familj! Att inte ta den är NOG rätt för våran familj, men alla tycker o tänker vi olika :)

2009-11-10 @ 06:46:42
URL: http://ekogatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0