Sommaren, det är min årstid..

Nu har vi nästan kommit hem från en kvällspromenad, Milton sover så bra i vagnen så vi försöker vara ute å gå så mkt som möjligt. Vi pratar alltid om allt mellan himmel och jord, och ikväll var samtalsämnet USA. Jag sa att jag skulle så gärna vilja bo någonstans där det alltid var sommar, för varken höst vinter eller vår tycker jag om. Visst hösten kan vara mysig när färgerna på löven byter färg, julen är alltid mysig om det är mycket snö, våren är härlig när snön börjar smälta och det börjar bli varmt! Men ändå så är det sommaren jag älskar. Bische tyckte då att vi skulle flytta någonstans till USA när vi blev gamla. Oh ja det vill jag göra sa jag då! Man tjänar mer pengar där så då kan jag bli hemmafru, haha ;) både mat och bensin är billigare och om man bor tex i Miami eller LA så är det ju sommar året runt. Underbart!
Drömma får man göra :)

Idag så var vi en sväng på exponorr, kanske inte var värt att betala in sig 80 spänn, men det var ändå kul att kolla på alla grejer.
Eftermiddagen spenderade vi hemma hos mamma där vi även fick middag. Makaronsallad stod på menyn, och till efterrätt fick vi jordgubbspaj, yummie! :) Jag vet att man inte ska äta jordgubbar när man ammar, men åt bara någon enstaka så det kan väl inte göra något tycker man.
Kvällen spenderade vi med Tommy och Monia, vi spelade lite kubb. Jag älskar kubb :)

Jag älskar sommaren!

Kommentarer
Postat av: Jane

ja du, hon somnar oftast runt elva tolv, sover till allt mellan 6-8, vaknar och äter och somnar om till ca 10-11 tiden igen :)

Njae, Kendra har tagit nappen nån gång förr, men inte alls nu. Nu vill hon bara suga på sin hand.. haha :)

2009-06-28 @ 13:47:41
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Postat av: Jane

Från början va hon upp 2 ggr per natt, men bara första månaden kanske... Ja, man ska väl skatta sig lycklig förstår jag =)

Men det går till sig snart för er också skulle jag tro =)

Jag kan ju säga som så att jag anade att hon inte va hungrig varje gång hon vaknade förr, eftersom det gått så få timmar mellan varje mål, så jag tog upp henne så hon fick rapa igen och gav henne nappen, eller fingret och så somnade hon om =)

Det behöver ju inte vara att dom är hungriga varje gång dom vaknar, kan lika gärna vara magknip. Det tog ett tag innan jag kom på det ... haha =)

2009-06-28 @ 19:55:26
URL: http://janemargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0