Premiärtur på stan.

Japp idag så gick jag, Milton, Sara å Mikaela ner på stan.
Först så var vi på Babyproffsen för jag skulle dit med vagnjäveln rent ut sagt. Men köper en vagn för nästan 7500 å det fungerar inte som det ska, då blir man irriterad. Ska dit å lämna in den på torsdag så att dom får kolla på den. Sånt här blir jag så less över, det finns ju en anledning till att man köper nytt! Blev också lite inköp där, en mobil som han ska ovanför sin säng och en gullig liten laban borste :) Han har så mkt hår där bak och efter man har badat han så blir han så flurig där :) och så införskaffade jag även ett solparaply till barnvagnen, var så störigt när vi gick in till stan och var tvungen att gå med barnvagnen bakochfram för att solen lyste direkt in på honom och filten bara blåste iväg hela tiden. Det var faktiskt värt dom 300 (!) den kostade.

Sen var det matdax för Milton så vi gick på wedermarks och fikade.
Sen gick vi runt och strosade lite.. Jag hittade äntligen ett par snygga baggyjeans på Ruth, för bara 400 dessutom så jag slog till på dom! är mkt nöjd. Sen hade dom halva priset på alla produkter hos en frisör i stan så där köpte jag en ny spray, schampo och en grej som man ska ha när man plattar håret så att man får mer volym.
Så lite shoppande blev det idag :) Var ju nästan ett år sen jag köpte ett par jeans nu!

Milton var så snäll hela tiden när vi var på stan. Sov hela tiden i vagnen. Då var mamma stolt :) Jag som trodde han skulle skrika och bråka, men icke.
När Bische slutade jobba så åkte vi och åt middag på Tages, vem fan orkar göra middag i det här vädret?!
Sen på Willys för att handla. Och nu känns det som att det är läggdax snart. Hoppas Milton också tycker det :)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jane

Jo då ska vi se... Du ammar läste jag.

Tänk på att inte äta kryddstark mat eller mat man får gaser av. Det känner bebisen också av i lillmagen.

Undvik även för mycket kaffe och choklad.

Vissa barn kan även känna av om man dricker mycket mjölk. Skruvat, men så e det.

Man får prova sig fram å se vad som ger resultat.

Men det som ger mest magknip e ju LUFT i magen.

Jag hade jättemycke problem med det där då jag ammade eftersom Kendra är sååååå ivrig då hon ska äta så hon fick i sig en massa luft.

Prova att amma i mer sittande ställning, för bebisen alltså.

Och se till att rapa honom iaf två gånger under tiden han äter, och en gång då han ätit klart.

Om han får i sig luft och sen fortsätter att äta så bildas det som en hinna över luften som gör att den svårare kommer ut. Om du fattar :)

Du kan ju även testa minifom om magknipen blir jättejobbiga. Ca 25-30 droppar per gång. Det står 10 på flaskan, men det hjälper då inte. Har inte hört nån som använt sig av bara 10 och blivit hjälpt av det. :)

Ja det va väl det jag hade :)

Hur funkar det med sömnrutiner då? Får ni sova nåt på nätterna? :)

2009-06-25 @ 22:43:44
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Postat av: Kicki eller Pether

Agnes fick minifom och vi tog aldrig mer än 10 droppar och skulle aldrig falla mig in att överdosera något till mitt barn. Även om det inte är farligt så är det onödigt och dumt att inte följa rekommendationerna. Det tycker iaf jag.



Magmassage och 10 droppar minifom is the shit. :)



Sen en sak som är viktig. Gör det som verkar bäst för Ditt barn, det är inte säkert att Någon har det så som ni.

Det gäller även med maten. Alla kom med hundra olika saker, "ät inte det där och inte det där" men egentligen spelade det ingen roll alls (för oss)



Hoppas det går bra för er!

2009-06-26 @ 20:59:21
URL: http://allahososs.blogg.se/
Postat av: Jane

det där med minifom kan diskuteras. Jag kände också att jag inte ville överdosera, men bvc försäkrade sig om att det bara va bra att höja dosen. Dom sa t.o.m att oftast hjälper det inte med de 10 dropparna. Men ja, det där lär du ju märka. Prova 10 droppar några dagar, och blir det ingen skillnad kan du höja till 15 osv... Minofom tas inte upp av kroppen alls, utan är en sockerlösning som hjälper luften att komma ut helt enkelt. Samma sak med maten är det ju, man får prova sig fram! Alla barn är ju olika.Men magmassage är riktigt bra. Googla dig till kolikmassage och se hur du ska göra, eller om du ska till bvc snart så kan du be om papper där.

Magmassagen har gjort under för Kendra vill jag lova!



Hon sover ju inte hela nätter än, utan äter en gång per natt.

Och det har hon nog gjort från början med undantag för nån natt då hon vaknat och vill ha käk.

Som sagt alla bebisar e ju olika där också...

Sussens lilla Jamie vaknar t.e.x var tredje timma varje natt och vill ha mat och har gjort hela tiden.

Tar han napp er lilla bebis förresten?

2009-06-27 @ 13:18:24
URL: http://janemargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0