Ont i magen.

Mammas lilla älskling har så ont i magen. Han börjar skrika helt utan anledning och han pruppar som en stor karl stackarn. Har iaf varit på apoteket och köpt semper droppar till honom, så jag hoppas att det blir bättre nu, brukar ta några dagar innan dom verkar.
Mamma har också ont i magen. Har haft det till och från sen förra veckan, och idag fick jag så ont att jag var tvungen att ringa sjukvårdsupplysningen. Det svider till i magmunnen, och så går det över och kommer efter några minuter igen. Sjuksköterskan sa att man kunde ha så efter förlossningen, men hon rekomenderade mig att köpa något flytande på apoteket som jag ska ta efter varje gång jag har ätit. Så jag hoppas att det blir bättre med det, annars måste jag till läkaren. å det vill jag inte!

Imorgon ska vi till BVC, första besöket :) eller BM har ju varit här en gång, men det är första gången vi ska dit. Han måste ha gått upp ganska mkt, känns när man ammar han :)

å nu har ju Bische börjat jobba också. Har faktiskt varit rätt jobbigt dom har två dagarna vi har varit själv, men det har väl varit mkt också för att han har så ont i magen. Han sover typ bara en halvtimme per gång och vaknar sen och är jätte ledsen. Hinner inte göra nånting, så idag kom mamma hit och gick ut å gick med han i vagnen ett tag så jag hann fli undan lite här hemma. Sen när hon kom tillbaka så hade hon med sig Miltons farmor, dom hade träffat varandra på affären så då blev det lite fika medans han sov så sött i vagnen :)

Ikväll har pappa och Milton badat, nu ska vi mysa ner oss i soffan!



Lite bilder också på våran underverk.

                

                

Kommentarer
Postat av: Madeleine Mattsson

Va fin han e!! Men alltså Linda haha skit i alla mina kommentarer på fejjan jag hajjar ju fan noll...trodde först du ammade så jag gav råd, haha trodde sen att han fick ersättning då du skrev det...så jag skrev att jag fattade fel där haha och nu ser jag ju att du skriver att du ammar....jag tar och kniper käft och läser istället jag =) hahajävla cybervärld!! Jag hoppas iaf att ni mår PRIMA!!! kraam på er

2009-06-23 @ 20:22:53
Postat av: Jane

Vill du ha lite tips så har jag MÅNGA. Har haft en massa besvär med magont här vill jag lova. Jag är nog expert på området nu tror ja =)

2009-06-25 @ 00:04:01
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Postat av: Jane

skriver ner en massa så fort jag har mer tid sen =)

2009-06-25 @ 18:08:38
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Postat av: Kicki eller Pether

Jag rekommenderar magmassage!!! Agnes hade så problem med magen när hon var liten och jag minns att magmassage var grejjen! Vi fick göra det flera gånger om dagen. Du kan prata med dom på bvc eller säkert söka på internet, men det finns ju särskild babymassage.

2009-06-25 @ 21:50:11
URL: http://allahososs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0