En lista.

Den här listan har jag snott av Jane :)


GRAVIDITET:

När fick ni reda på att du var gravid? Det var den 20:e Oktober 2008, var då i vecka 6.

Var det planerat? Nja det kan jag inte direkt påstå. Men jag åt ju inga p-piller så vi visste ju att det kunde hända.

Mådde du illa under graviditeten? Ja fram tills vecka 12 ungefär.

Hade du mycket foglossningar? Lite grann bara.

Hade du någon hormonrand? Nope.

Fick du bristningar på magen? Japp.

Vad trodde du att det skulle bli för kön? Pojke.

Vad ville du att det skulle bli för kön? Det spelade givetvis ingen roll. 

Hade du några speciella cravings? Bara i från början och då var det apelsiner som gällde!

Vad gillade du för mat? Från början ville jag nästan bara ha skräpmat pga illamåendet, men sen var det samma mat som jag äter idag.

Någon maträtt du avskydde? Nej, men däremot så hatade jag majs. Som jag annars älskar så mycket.

Hade du halsbränna? Nej.

Behövde du kissa ofta? Ja på slutat var jag upp typ 5 ggr per natt tror jag.

Hur mycket gick du upp? 12 kg.

Är du nöjd över din graviditet? När jag var gravid så var det så upp och ner, ibland hatade jag det och ibland älskade jag det. Men nu efteråt så kan jag säga att jag är väldigt nöjd med min graviditet.

Var du rädd för förlossningen? Lite grann, men det kan man mer kalla nervös än rädd.

FÖRLOSSNINGEN:

När startade din förlossning? 5:e Juni 2009.

Vilken vecka var du i? 38.

Gick du över tiden? Nej han kom 2 veckor för tidigt.

Hur startade din förlossning? Natten mot den 5:e så började det sippra lite vatten, då åkte vi in senare på dagen men allt såg bra ut så vi kunde åka hem igen. Kunde säkert ta en par veckor till innan det satte igång sa dom. Runt 10 tiden på kvällen så började det sippra vatten igen, och den här gången kom det hela tiden det slutade lixom inte. Sen en halvtimme senare satte värkarna igång, då åkte vi in efter en stund.

När åkte ni in? Vi var inte runt kl 23 på kvällen den 5:e.

Hade du någon bedövning/smärtlindring? Nej, jag hann aldrig få det.

Hur länge hade du värkar? Ca 2 timmar.

Tyckte du att värkarna gjorde ont? Ja det är klart.

Grät du? Nej jag tror inte att jag gjorde det, jag minns faktiskt inte om jag ska vara ärlig. Men nej jag tror inte det.

Skrek du? Nej inte direkt gallskrek. Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag lät, haha.

Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? Typ en minut ungefär.

Hur lång tid tog krystvärkarna? 20 minuter.

Vem var med på din förlossning? Bische, 2 barnmorskor och på slutet så kom det in några läkare eftersom hjärtljudet började sjunka.

Hade du ont efteråt? Ja, jag hade ont ungefär 1 månad efteråt. Men nu känns det nästan som vanligt.

Är du nöjd över din förlossning? Oh ja, jag tror inte att jag kunde ha fått det bättre.


BEBISEN:

Mådde bebisen bra när den kom ut? Ja.

Vad blev det för kön? Pojke.

Vad vägde han/hon? 2720 g.

Hur lång var han/hon? 48 cm.

Huvudomfång? 38 cm.

Ville bebisen amma på en gång? Ja .

Hade bebisen gulsot? Nej.

Mådde bebisen bra under bb-tiden? Japp.

Vad fick han/hon för namn? Milton.

Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Milton var det första namnet som vi kom på. Vi hade funderat på Milton Isak eller Neo. Men när han kom ut så såg vi båda två att det var en Milton!

Kommentarer
Postat av: Mary Elle

åh vad roligt, den här snor jag av dig ;)

2009-08-05 @ 12:45:50
URL: http://missweed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0